Active Directory parolaları ADSelfService Plus kullanılarak ServiceNow ile nasıl senkronize edilir?

Çözüm

ServiceNow, işletmelerin çeşitli ihtiyaçlarını karşılamak için kullanıcı self servis kullanıcı seçenekleriyle birlikte gelen bulut tabanlı BT Hizmet Yönetimi (ITSM) yazılımı sağlar.

ADSelfService Plus’ın gerçek zamanlı parola senkronizörü yardımıyla kullanıcılar Active Directory parolalarıyla ServiceNow hesaplarında oturum açabilirler. Bu özellik, kullanıcıların her iki platformda da aynı kimlik bilgilerini kullanmalarına olanak tanıyarak, birden fazla parolayı hatırlama gereksinimini ortadan kaldırır.

 

Ön koşullar:

Hem sys_user.user_password hem de sys_user.locked_out‘a atanmış okuma ve yazma yetkisine sahip bir ServiceNow kullanıcı hesabına ihtiyacınız olacaktır.  Eğer yoksa bu izinler manuel olarak yapılandırılabilir.

 

Yapılandırma Adımları:

  • ADSelfService Plus web konsolunda yönetici kimlik bilgileriyle oturum açın.
  • Uygulama (Application) sekmesine gidin→Uygulama Ekle’ye (Add Application) girin.
  • Burada ADSelfService Plus tarafından desteklenen uygulamaların listesi görüntülenecektir. ServiceNow’a tıklayın. (Alternatif olarak, arama çubuğunu kullanarak ServiceNow için arama da yapabilirsiniz.) ServiceNow’ın yapılandırma sayfası görüntülenecektir.
  • Uygulama adını girin.
  • Örnek İsim (Instance Name) alanına ServiceNow hesabının örnek URL’sini girin.
  • Politika Ata (Assign Policies) açılır listesinden istediğiniz politikayı seçin.

Not: Parola senkronizasyonu yalnızca seçilen politikaya tanımlı olan kullanıcılar için etkinleştirilir.

  • Parola Senkronizasyonunu Etkinleştir (Enable Password Sync) seçeneğinin yanındaki kutuyu işaretleyin.
  • Parolaları sıfırlamak ve hesapların kilidini açmak için yeterli izne sahip bir ServiceNow hesabının Kullanıcı Adı ve Parolasını yazın.
  • Uygulama Ekle‘yi (Add Application) tıklatın.

Parolayı sıfırlamak için ServiceNow hesabına yetki atama: 

  • ServiceNow web konsolunda yönetici kimlik bilgileriyle oturum açın.
  • Sistem Yöneticisi açılır menüsünden Elevate Roles (Rolleri Yükselt)‘i seçin.
  • Security_admin onay kutusunu seçin ve Tamam‘ı (OK) tıklatın.
  • Şimdi Sistem Güvenliği modülünden Erişim Denetimi sekmesini seçin.
  • İsim (Name) modülünün arama bölümüne sys_user.user_password yazın. Görüntülenen listeden okuma işlemi ile sys_user.user_password bölümünü seçin.
  • Yeni bir rol eklemek için Yeni satır ekle’yi tıklayın. Güncelle butonunu tıklayın.
  • Arama listesine geri dönün, yazma işlemi ile sys_user.user_password alanını seçin.  Yeni satır ekle ve değişiklikleri Güncelle‘yi seçerek yeni bir rol ekleyin.

 

Hesap kilidini açmak için ServiceNow hesabına yetki atama:

  • İsim (Name) modülünün arama bölümüne sys_user.locked_out yazın. Görüntülenen listeden okuma işlemi ile sys_user.locked_out bölümünü seçin. Yeni satır ekle ve değişiklikleri Güncelle‘yi seçerek yeni bir rol ekleyin.
  • Arama listesine geri dönün, yazma işlemi ile sys_user.locked_out alanını seçin. Yeni satır ekle ve değişiklikleri Güncelle‘yi seçerek yeni bir rol ekleyin.

 

Not: ServiceNow-Kingston kullanıyorsanız, kullanıcıya user_admin rolünü de ekleyin.

Bu ipucunu beğendiniz mi? Buraya tıklayarak daha fazla ipucu ve püf noktaya ulaşarak ADSelfService Plus’tan en iyi şekilde yararlanın.

Öne çıkanlar

Self-servis parola

Active Directory kullanıcılarına parola sıfırlama/hesap kilidi açma işlemlerini kendi başlarına yapmalarına izin vererek, onları uzun süren yardım masası aramalarına katılmaktan ve vakit kaybetmekten kurtarın. ADSelfService Plus ‘Şifre Değiştir’ konsoluyla Active Directory Kullanıcıları için zahmetsiz parola değişikliği.

Tek oturum açılışıyla tek bir kimlik

100’ün üzerindeki bulut uygulamasına tek tıklamayla sorunsuz erişim sağlayın. Kurumsal çoklu oturum açma sayesinde kullanıcılar, Active Directory kimlik bilgileriyle tüm bulut uygulamalarına erişebilirler. Hepsi ADSelfService Plus sayesinde!

Parola Politikası Uygulayıcı

Active Directory kullanıcılarını parola karmaşıklık gereksinimlerini görüntüleyerek uyumlu parolalara uymaya zorlayarak ADSelfService Plus ile çeşitli bilgisayar korsanlığı tehditlerine karşı dirençli güçlü kullanıcı parolaları sağlayın.

Dizin Otomatik Güncelleştirme ve Kurumsal Arama

Active Directory kullanıcılarının bilgilerini en son haliyle güncellemelerini sağlayan bir portal ve aranan kişinin iletişim numarası gibi arama anahtarlarını kullanarak çalışma arkadaşları hakkında bilgilere ulaşmaya olanak tanıyan hızlı bir arama aracı.

Parola/Hesap Geçerlilik Tarihi Bildirimi

Özel Active Directory kullanıcıları, söz konusu parola/hesap geçerlilik tarihi bildirimlerini göndererek yaklaşan parola/hesap son kullanma tarihi hakkında bilgilendirilir.

Parola Senkronizörü

Office 365, G Suite, IBM iSeries ve daha fazlası da dâhil birden fazla sistemde Windows Active Directory kullanıcı parola/hesap değişikliklerini otomatik olarak senkronize edin.

×
 

Hemen denemek için; Online Demo Center