‘‘ManageEngine, içeriği zengin bir ürün, hızlı ve doğru çözümler sunabiliyor.’’

‘‘ManageEngine, içeriği zengin bir ürün, hızlı ve doğru çözümler sunabiliyor.’’ 

Uğur PEK – Bilgi İşlem Müdürü Bilgisayar Mühendisi

2015 Haziran ayı tarihinde, ITIL çerçevesinde oluşturulmuş entegre varlık ve proje yönetimi içeren bir yardım masası yazılımı ile diğer farklı konulara hitap eden 5 ürüne ihtiyacımız vardı. ManageEngine ürünlerinden seçtiğimiz bu ürünlere ve bize kattıklarına kısaca değinmek gerekirse; ADAudit Plus ürünü ile özellikle domain ortamımızda olan işlemlerin loglarının kaydedilmesi ve anlamlı hale dönüştürülmesi sürecinde günlük olarak BT ekibimizin yapmış olduğu işlemleri raporluyoruz. Öncesinde böyle bir imkanımız mevcut olmuyordu. Günümüz ihtiyaçlarından biri artık olayları loglama ve bunlardan detaylı sonuçlar çıkarma yönündedir.

ServiceDesk Plus ile BT’ye gelen talepleri, arıza bildirimlerini kayıt altına almamız, yapılan işlerin ölçülmesi ve raporlanması gibi hususları hayata geçirmemiz gerekiyordu. Öncesinde ise arıza bildirimleri ve envanter yönetimi gibi süreçleri, mail, telefon veya excel tablolaları ile yönetmeye çalışıyorduk. E-posta üzerinden veya telefon ile yönlendirildiği için atlama veya gözden kaçırma olasılığı yükseliyordu. ADManager Plus ile BT Personellerinin enerjisini doğru yerde doğru şekilde kullanmamız gerekiyor, işe giriş ve çıkışların yoğun olan bünyede Active Directory üzerinde manuel işlem yapmadan yine powershell script vb de ihtiyaç duymadan Active Directory üzerinde yapacağımız toplu işlemleri ADManager Plus üzerinden yaparak daha kolay bir yönetim sağlayabiliyoruz.

ADManager Plus üzerinde oluşturduğumuz automation kuralları ile AD üzerinde belli işleri otomatize edebildik.

ADSelfService Plus ile Bilgi Teknolojieri ekibimize gelmekte olan şifre sıfırlama vb talepleri ADSelfService Plus uygulaması ile sms veya personelin önceden kendisinin oluşturduğu hatırlatma soruları ile kendi şifrelerini sıfırlama imkanlarını onlara sunarken bu konudan BT tarafına gelebilecek iş yükünü minimize etme şansı bulabildik. Şifre süresi dolmak üzere olan kullanıcılara belli bir gün kalana kadar hatırlatma mailleri göndererek, şifre süresinin zamanının geçmesini ve sorun yaşamasının da önüne geçebildik.

Password Manager Pro ile parola, belge ve dijital kimlik gibi hassas bilgilerimizi depolamak ve yönetmek için güvenli bir kasaya ihtiyacımız bulunmaktaydı. BT İçerisinde kullanılan servis accountlarını, network cihaz erişim user bilgileri vb konsolide ederek bir havuzda topladık.

Dış firmalara öncesinde VPN ile verdiğimiz bağlantıları artık hiçbir eklenti ya da aracı yazılım olmadan yüksek seviyede güvenli, Windows RDP, SSH ve Telnet oturumlarını başlatabilmelerini sağladık. Ve bunları recording özelliği ile kayıt etme şansı bulduk.

Öncesinde şifreler excel vb tablolalarda güvensiz diye tabir edebileceğimiz ortamlarda tutulurken, dış firmalara VPN ile verdiğimiz bağlantıları izleme şansı da bulamıyorduk. Session Recording ile verdiğimiz bağlantılarda yapılan işlemleri video olarak kayıt edebilme imkanına sahip olduk.

Biz Bedaş olarak 5 adet ManageEngine ürünü kullanmaktayız, ManageEngine ürünlerinin en önemli özelliği kolay anlaşılır ve kullanıcıların zorluk çekmeden adapte olabileceği uygulamalar olması, kullanıcı dostu bir ürün tanımlamasını yapmamız herhalde yanlış olmaz.

ManageEngine ürünlerinin bizim için faydalarını kısaca anlatmak gerekirse;

ServiceDesk Plus, ITIL çerçevesinde oluşturulmuş entegre varlık ve proje yönetimi içeren bir yardım masası uygulamasıdır. Bu ürün; envanter takibimizi kolaylaştırdı. Diğer yandan İSO 27001 süreçlerimizi Projeler Modülü ile aşamalarını düzgün ve doğru şekilde yürütme ve takip etme şansımız oldu.

ADManager Plus ile örnek vermek gerekirse toplu bir personel girişi olduğunda çoklu sayıda user oluşturmanız gerekiyor, bu ürün sayesinde tek tek uğraşmaktansa toplu şekilde yaratma ve silme imkanına sahip olduk. Böylece hem iş yükünden hem de zamandan tasarruf etme şansı bulduk.

Password Manager Pro sayesinde parola, belge ve dijital kimlik gibi verilerimizin güvenliğini üst seviyede sağlayabildik. ManageEngine, içeriği zengin bir ürün, hızlı ve doğru çözümler sunabiliyor.

Türkiye’de şirketler için BT maliyetleri ister istemez ön planda. Bu nedenle ManageEngine çözüm bedelleri de rakiplerine kıyasla çok daha erişilebilir. Sonuçta hem fiyat uygunluğu, hem de yönetim kolaylığı ManageEngine ürünlerini tercih etmek için yeterli sebepler oluyor.



×
 

Hemen denemek için; Online Demo Center