‘‘İş Akışları Eksiksiz ve Takip Edilebilir Yapıda’’

Çimtaş, Vitel rehberliğinde yeni yatırımlar için de hazır. 

Yeliz GEYİK – YBS Hizmet Masası Uzmanı

1973 yılında ENKA Holding bünyesinde çelik yapıların mühendisliği ve imalatı konusunda ihtisas firması olarak kurulan Çimtaş, sektörde kurumsal kalite bilincinin gelişmesinde 41 yıldır görev yapıyor. Vizyonunu yetkin çalışanlarıyla zorlu inşaat projelerinin küresel bazda en yetkin ve tercih edilen mühendislik çözüm ortağı olarak belirleyen Çimtaş, 2002 yılından itibaren 5 grup şirketi kurdu ve küresel bazda başarılı projelere imza atıyor. Çimtaş YBS Hizmet Masası Uzmanı Yeliz Geyik, yatırım ihtiyacını ve ManageEngine çözümlerinin tercih sürecini şöyle anlattı:

Ölçülemeyen Değer Geliştirilemez

“Network ve sunucu sistemlerini izlemek, kaynak kullanımını kontrol etmek, uygulamaların performans takibini izlemeyi ve sorunlar yaşandığında kısa sürede haberdar olup müdahale edebilmek için ihtiyacımız olan Applications Manager kullanmaya karar verdik.

2009 yılında Applications Manager ve OpManager kullanılmaya başlandı. Bugün 30’a yakın sunucu da OpManager ve Applications Manager üzerinden takip ediliyor. 2003 yılında arıza takip sistemi olarak Lotus Notes üzerinde geliştirilen bir hotline ortamını kullandık. İstek ve olayların kayıt altına alınması, servis seviyelerinin oluşturulması, sorun akışını izleme, uzaktan program kurulum, uzak masaüstü erişim gibi özelliklerin tek çatı altında olması, BT içi performans ölçme ve iç müşteri memnuniyetini artırma yönünde sonuçlar elde edebileceğimiz bir ürüne ihtiyacımız vardı. ‘Ölçülemeyen değer geliştirilemez’ mantığıyla, verilerimizi ölçümleyip bir yol haritası belirlememiz gerekiyordu.

Çözümlerimizde küreselde tanınan, güçlü performans sunan, kolay devreye alınabilen, fiyat/performans oranı ile öne çıkan ManageEngine yardım masası ürününü tercih ettik.”

ERP, Onay Akışlarını ServiceDesk Plus Üzerinden İşliyor

Çimtaş’ın verimli biçimde kullandığı ManageEngine ürünleri; ServiceDeskPlus, Desktop Central, OpManager, Applications Manager, Password Manager Pro, ADManager Plus olarak sıralanıyor. ServiceDesk Plus yeni versiyona geçiş sürecinde de ManageEngine Türkiye distribütörü Vitel desteğini aldıklarını vurgulayan Yeliz Geyik; “Kurulum, hizmet katalogları, değişim, proje ve kontratlarla iş süreçlerinin tanımlanıp ServiceDesk Plus’a uyarlanmasında bize yardımcı oldular” bilgisini verdi. Yeliz Geyik şu eklemeyi yaptı: “Geçiş sırasından Vitel’den aldığımız destekten çok memnun kaldık. Bir ihtiyaç durumunda hızlıca ve çözüm odaklı 7/24 destek alabiliyoruz.” Çimtaş, 2008 yılında kiralama yöntemi ile ServiceDesk Plus kullandı. 2012 yılında ise gerçek yapının kurulmasıyla sistem devreye alındı.

5 yıllık süreçte ERP destek taleplerini ServiceDesk Plus üzerinden almaya başladıklarını, ERP onay akışlarını ServiceDesk Plus üzerinde oluşturdukları bilgisini veren Yeliz Geyik, süreci şöyle anlattı: “2016 yılı son çeyreğinde hizmetlerimiz revize edildi. İstekler ve olaylar iş emirleri değiştirildi.

SLA yapısı oluşturuldu ve böylece destek ekibinin verilen zamana uygun çalışma performanslarını ölçebilir hale geldik. Son revizyonla ihtiyacımızı karşılayan birçok eklentinin gelmesiyle, süreçteki eksiklikler tamamlandı. Değişim yönetimi devreye alındı ve böylece aylık olarak değişim taleplerini raporlayabiliyoruz.

CMDB özelliği ile tüm CI’larımızı tek bir havuzda izleyip yönetebiliyoruz. Taleplerin gelmeye başlamasıyla, tekrar eden sorunların çözümlerini içeren bir bilgi birikim yapısı oluşturulmaya başlandı. Kurumsal hafızanın oluşması, kullanıcılara kolaylık, teknisyenlere de devamlılık sağlıyor. ISO 27001 belgesini hak kazanmaya giden BGYS proje çalışmalarımızda ServiceDesk Plus kullanımı bir kısım bilgi güvenliği kontrollerini standart gereksinimlere uygun şekilde karşılamamıza yardımcı oluyor.”

İyileştirme Çalışmaları 2017’de

Yeliz Geyik, bu çözümlerle ilgili olarak 2017 yılına yönelik planlarını şöyle anlattı:

• Kurumsal Karne’de belirlenen süreklilik hedeflerinin takibi için Applications Manager kullanılıyor.
• Applications Manager ve OpManager üzerinde kurulan uyarı mesajlarının oluşturulması ve otomatik destek talebinin açılmasının sağlanması ile iş sürekliliği alanında iyileştirme çalışmaları yapmak gündemde.
• İleriki dönemlerde problem yönetiminin de devreye alınması planlar arasında bulunuyor.
• Self service 1000 kullanıcı yenileme lisansı gündeme gelebilir.


×
 

Hemen denemek için; Online Demo Center