CMC Türkiye’nin Tercihi ManageEngine!

CMC Türkiye, ağ yönetimi ve BT destek altyapısını ManageEngine’e emanet etti.

Uğur SARUL – CMC Türkiye Bilgi Teknolojileri Son Kullanıcı ve Destek Hizmetleri ve Mikro Sistemler Yöneticisi

Türkiye’nin en büyük dış kaynak çağrı merkezlerinden birisi olan CMC, BT destek yapısını ManageEngine’e taşıdı. Yeni yapıyla birlikte 4500’ün üzerinde CMC çalışanına ManageEngine platformu üzerinden destek verilmeye başlandı. Ayrıca firmanın tüm BT altyapısının denetimi ve kontrolü ManageEngine’e emanet edildi. CMC, İstanbul, Malatya ve Şanlıurfa’da 6 ayrı lokasyonda 80’in üzerinde şirkete çağrı merkezi, sosyal medya, bulut bilişim hizmetleri veriyor. Finanstan telekomünikasyona, otomotivden enerjiye kadar farklı sektörlere hizmet sunan şirket, 2000 yılından bu yana faaliyet gösteriyor.

CMC, merkezi Danimarka’da olan ve 50’den fazla ülkede 530 bin çalışanı bulunan ISS firmasının bünyesinde bulunuyor.

Hızlı Büyüyen Firma

CMC’de BT destek otomasyonu ihtiyacı firmanın hızlı büyümesi ile ortaya çıktı. Çok esnek bir şirket olan CMC, hızlı büyüme oranlarına sahip. Firma, müşterilerinin ihtiyaçlarına göre kısa bir sürede yeni bir çağrı merkezi kurabiliyor ve bir anda 300-400 kişiyi işe alabiliyor. Yeni işe almalar olduğu zaman işe yeni başlayanın Bilgi Teknolojileri ekipmanlarının kurulması, gerekli programların yüklenmesi ve Active Directory’de tanımlamaların yapılması gerekiyor.

CMC Türkiye, ManageEngine ADManager Plus uygulamasını devreye alarak bu süreci kolaylaştırdı. Eskiden manuel olarak yapılan işler otomatik olarak yapılmaya başlandı.

CMC Türkiye’nin devreye aldığı ikinci ManageEngine çözümü ise ADAudit Plus oldu. Firma ADAudit Plus kullanarak detaylı log’lar elde ediyor.

ADAudit Plus, eş zamanlı olarak active directory üzerindeki domain controller izlenmesine olanak tanıyor. Ürün, kullanıcılar, gruplar, bilgisayarlar, DNS gibi active directory nesnelerini izleyerek 200’ün üzerinde detaylı raporun alınmasına imkan veriyor.

ADAudit Plus’ın en önemli özelliklerinden birisi SOX, HIPAA, GLBA, PCI-DSS, FISMA gibi denetim standartlarına uygun raporlar üretebilmesi. Bu sayede denetim süreçlerini yönetmek kolaylaşıyor.

OpManager İle 7/24 Takip

Firma ManageEngine’ın bu modüllerinin başarısını gördükten sonra ağ üzerindeki kaynakların ve sunucuların yönetilmesine olanak tanıyan OpManager çözümünü devreye aldı. CMC Türkiye OpManager ile tüm sistemini 7/24 izliyor. Firmanın ağında bulunan 250’nin üzerinde aktif cihaz OpManager ile yönetiliyor. Ayrıca herhangi bir sorun durumunda alarmlar oluşturuluyor ve ilgili kişi bilgilendiriliyor.

Projede son aşamada ise ManageEngine ServiceDesk Plus uygulaması devreye alındı. Dünyada 186 ülkede 85 binden fazla firmada kullanılan ServiceDesk Plus, kurum içindeki BT yardım masası hizmetlerinin otomasyonunu sağlıyor. Yardım çağrılarının web arayüzü ve e-posta aracılığıyla oluşturulmasına olanak tanıyan ServiceDesk Plus, gelişmiş raporlama özelliklerine sahip. ServiceDesk Plus ile kurumlar BT destek hizmetlerini kullanıcı gruplarına göre SLA seviyesinde belirleyebiliyorlar.

CMC Türkiye Bilgi Teknolojileri Son Kullanıcı Destek Hizmetleri ve Mikro Sistemler Yöneticisi Uğur Sarul, ServiceDesk Plus’ı kolay kullanılması ve Türkçe dil desteği sağladığı için seçtiklerini belirtiyor. Uygulamayı yaklaşık bir senedir sorunsuz olarak kullandıklarını anlatan Sarul, ayda 1500’ün üzerinde BT yardım çağrısının ServiceDesk Plus üzerinden verildiğini söylüyor. CMC Türkiye, 2015 yılında ServiceDesk Plus’ın tüm modüllerini devreye almayı planlıyor.

CMC Türkiye’de ManageEngine çözümlerine geçilmeden önce detaylı bir çalışması yapıldı. POC çalışmasının sonuçlarına göre ürünlerde gerekli düzenlemeler yapıldı ve ürünler firmanın ihtiyaçlarına göre şekillendirildi. Satışı FTNet tarafından yapılan projenin desteği ise ManageEngine Türkiye distribütörü Vitel tarafından veriliyor.

ManageEngine çözümlerinden çok memnun olduklarını belirten Uğur Sarul, “Her ürünü sonuna kadar kullanma amacıyla alırız. ManageEngine de bizim tüm özellikleriyle sonuna kadar kullandığımız bir ürün oldu. ManageEngine’in “yapıyorum” dediği her şeyi biz birebir kullanıyoruz. ManageEngine sayesinde hem IT altyapımızı daha iyi izler hale geldik hem de BT destek süreçlerimizi hızlandırdık” diyor.

CMC Türkiye önümüzdeki dönemde ManageEngine, Desktop Central ve Exchange Reporter Plus uygulamalarını devreye almayı planlıyor.

 



×
 

Hemen denemek için; Online Demo Center